Elektryczne autobusy Yutong zadebiutowały tuż po Nowym Roku na ulicach Warszawy. To najnowsze pojazdy zakupione przez Miejskie Zakłady Autobusowe. Będzie ich w sumie 18 i wszystkie trafią do zajezdni „Woronicza”.
Wyprodukowane w Chinach Yutongi mają 12 metrów długości, zasilane są centralnym silnikiem elektrycznym, a baterie zlokalizowane na dachu pozwalają na przejechanie ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu.
Nowe pojazdy posiadają niską podłogę oraz wszystkie udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności oraz niewidomych lub niedowidzących. Yutongi są wyposażone w klimatyzację, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, monitoring bezpieczeństwa, system ostrzegania o możliwej kolizji z pieszym lub rowerzystą oraz ładowarki USB. W pojazdach zastosowano także nowy wzór tapicerki wykonanej ze skóry ekologicznej.
Pierwszych kilka chińskich „elektryków” w ciągu kilku ostatnich dni obsługiwało m.in. stołeczne linie: 118, 139, 163, 164, 165, 251, 331 oraz 739 i 809.
Kolejne „elektryki” w drodze
Na tym nie koniec modernizacji taboru MZA. W najbliższym czasie na warszawskich ulicach pojawi się 12 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12, które trafią na zajezdnię „Stalowa” oraz 12 przegubowych elektrycznych Solarisów, zakupionych przez Zarząd Transportu Miejskiego, przeznaczonych do obsługi przez MZA.
Po zakończeniu dostaw liczba elektrycznych autobusów Miejskich Zakładów Autobusowych wzrośnie do ponad dwustu. Spółka czeka także na podpisanie umowy w przetargu na zakup 80 autobusów elektrycznych, które
ma dostarczyć hiszpański Irizar.